top of page

Preescolar / Preschool

 C.C.T 21PJN1438N   (INCORPORADO A LA SEP)

Nuestro Preescolar es un espacio donde las niñas y los niños de 3 a 6 años conviven y participan en actividades educativas, lúdicas, creativas y cognitivas que propician su desarrollo
En él se inicia el desarrollo de sus capacidades, habilidades y conocimientos que constituyen la base del aprendizaje permanente y de la acción creativa y eficaz.

​

Our Preschool is a place where girls and boys from 3 to 6 years old participate in educational, recreational, creative and cognitive activities that foster their development.
Here the development of their skills, abilities and knowledge, that form the basis for lifelong learning and creative and effective action, are initiated.

Objetivo de Preescolar
Que los niños desarrollen el conocimiento de sí mismos, la convivencia social, la expresión de sus sentimientos, la vivencia de valores morales y espirituales, la actuación con autonomía, el lenguaje como herramienta fundamental de comunicación, la aplicación de la lógica en la resolución de problemas, el interés por las artes y la cultura, el cuidado de su cuerpo, la preservación del medio ambiente y el manejo del idioma inglés.

​

Preschool Objective
To develop self-knowledge, social interaction, expression of feelings, the experience of moral and spiritual values, acting with autonomy, language as a key communication tool, the application of logic in solving problems, interest in the arts and culture, body care, preservation of the environment, and good command of English.

   Perfil de Egreso
 

  • Utiliza el lenguaje oral materno para comunicarse, utiliza el  lenguaje escrito.

  • Resuelve problemas, emite juicios y propone soluciones.

  • Entiende y ejecuta indicaciones en inglés

  • Conoce y aplica las normas de convivencia, trabaja en equipo, es empático, respeta a sus compañeros y vive los valores

  • Asume el cuidado de la salud y del medio ambiente

  • Maneja con confianza la computadora

  • Reconoce diversas manifestaciones de arte.

​

​

Preguntas frecuentes

¿Los niños deben saber hablar bien cuando ingresan  a Primero de Preescolar?

No necesariamente, dentro de la escuela lo van desarrollando más por la estimulación y la necesidad de comunicarse.

 

¿Los niños de Primero de Preescolar en la primera semana de adaptación pueden estar por lapsos en la escuela?

 

Ellos tienen el horario completo y las actividades son variadas y continuas para que empiecen a descubrir lo agradable que es estar en la escuela

​

¿Cómo es el lunch de los niños?

El lunch lo traen de casa es personal y debe ser nutritivo y variado.

Graduate Profile

​

  • To use their native language to communicate orally and to develop skills initiated in written language.

  • To solve problems, make judgments and offer solutions.

  • To understand and to execute instructions in English.

  • To know how to work in teams, to be empathetic, to respect their teammates, to live with values, and to apply rules of coexistence.

  • To take care of health and the environment.

  • To manage a computer with confidence.

  • To recognize various kinds of art.

  • To Identify Jesus and Mary.

PRESCHOOL FAQ

Should my child be toilet trained when starting Nursery?

Not necessarily, this maturation is reached during the school year. School and home should work as a team.

 

Should children speak well when first starting  Preschool?

Not necessarily, this skill will develop within the school as they develop more by stimulation and the need to communicate.

​

Is English taught in Preeschool?

Educators speak to them in English all the time during their English period so they understand and know vocabulary and directions.

​

How is children’s lunch time handled?

They bring lunch from home and it should be personal, nutritious and varied.

bottom of page